Reklamationsrätt

Hängmatte Butiken ger reklamationsrätt i enlighet med konsument lagen. Det innebär materialfel som är konstaterad vid normal användning. Reklamations rätt täcker inte fel som skador eller slitage som direkt eller indirekt har uppstått till följd av fel användning, dålig skötsel, våld eller annat ingrepp. Vid reklamation: t.ex. man upptäcker ett fel eller ifall något annat fattas skall Hängmatte Butiken kontaktas inom rimlig tid. Varan kan då returneras.

Vid fel, något som fattas eller ev. uteblivande leveranse kontakta vänligast



Hängmatte Butiken

Grydebjergvej 2, Bennebo

DK - 4440 Mørkøv

+45-33312927

Danmark

Email: haengekoje@gmail.com



Retur av varor ska skickas till samma adress som ovan. OBS! Vi tar inte emot parkett pr. eftersändning. Returnering kan också ske i tillfälle av att mottagaren refusera försändelsen, eller att paketet blir återlämnad direkt till oss, personligen.

Det är inget krav, fast det underlättar ifall den skriftligen informationen som följde med varan

återlämnas när varan ska refuseras– ex en kopia på ordaren, registreringsnummer och kontonummer for bankkonto ditt vi ska returnera köpesumman.



I tillfälle av överenskommelser i form av ett visst avdrag, returnerad vara eller förutbetalt vara som blir avbeställd innan försändelse. Sker en hel eller delvis transaktionen el återbetalning av köpesumman går det normalt alltid via banken, så därför behövs information om registreringsnummer och kontokortsnummer från dina bankkort. Denna information är inte känslig, och kan skickas via email eller anden traditionell korrespondens.